PANKUNIK

Programista z wypiekami

Projekt inżynierski

“Aplikacja sieciowa wspomagająca proces sprzedaży oraz obsługę pogwarancyjną dla przedsiębiorstwa z branży rowerowej”

Wstęp

Celem mojej pracy inżynierskiej było wykonanie projektu oraz implementacja nowoczesnej aplikacji internetowej, która umożliwi dokonanie zakupu części rowerowych, za pomoca przeglądarki internetowej. Ponadto aplikacja internetowa umożliwi zlecenie usługi serwisowej przez klienta do serwisu. Jest to cecha, której nie posiadają inne aplikacje internetowe świadczące tego typu usługi. Założeniem tej aplikacji internetowej jest usprawnienie procesu kupowania produktów przez Internet tak, aby był on bezpieczny i prosty.

Zaimplementowane funkcje

Podstawową funkcją tej aplikacji internetowej jest możliwość przeglądania produktów znajdujących się w bazie sklepu. Produkty są wyświetlane w formie siatki, ale użytkownik ma możliwość przełączenia siatki produktów na listę. W przypadku siatki produktów najeżdżając kursorem myszy na dany produkt jego obszar zostanie powiększony i zostaną wyświetlone dodatkowe przyciski (tj. dodaj koszyka, ulubionych lub porównywarki). Umożliwiają one szybkie wykonanie akcji przy minimalnej ilości kliknięć myszą. Jeżeli dany produkt posiada różne warianty kolorystyczne, miniatura każdego wariantu zostanie wyświetlona po prawej stronie. Klikając w miniaturę przejdziemy do strony produktu w konkretnym wariancie kolorystycznym. Użytkownik ma również możliwość sortowania listy wyników oraz sortowanie ich po cenie lub alfabetycznie.

Po wybraniu przedmiotów, które użytkownik chce zamówić ma on możliwość przejścia do koszyka. Wewnątrz koszyka zostaje policzona kwota całego zamówienia (wraz z wybraną opcją dostawy). Dodatkowo w koszyku użytkownik ma możliwość edycji znajdujących się tam produktów. Ma on możliwość zwiększenia, badź zmniejszenia liczby produktów za pomocą przycisków "+" i "-", jak i całkowitego usunięcia danego produktu z koszyka. Użytkownik ma również możliwość wprowadzenia kodu rabatowego. Kody rabatowe mogą zostać stworzone przez osoby zarządzające aplikacją wprowadzając produkt objęty rabatem, wartość procentową rabatu na dany produkt oraz maksymalną liczbę użyć danego rabatu dla konkretnych użytkowników (pozwala to ustalić czy kod jest jednorazowy, czy wielokrotnego użytku).

W aplikacji istnieje możliwość porównywania produktów. Wystarczy dodać produkty do porównywarki i przejść do niej klikając przycisk "O". Ukazane zostaną wszystkie produkty oraz ich cechy w formie tabeli z wyszczególnionymi cechami, które różnią porównywane produkty. W przypadku, gdy użytkownik chce zapisać produkty, które mu odpowiadają może dodać je do ulubionych. Jeżeli użytkownik nie jest zalogowany, wtedy produkty zapisane jako ulubione zostaną usunięte po zamknięciu przeglądarki. Jeżeli użytkownik chce je zapisać i mieć do nich dostęp z innych miejsc musi posiadać konto w aplikacji i być na nim zalogowany.

Użytkownik aplikacji, który posiada konto użytkownika ma możliwość stworzenia zapytania serwisowego. Wymagane jest wybranie kategorii, która wstępnie określi rodzaj występującej usterki, wpisanie tytułu oraz krótkiego opisu występującej usterki. Po utworzeniu zlecenia użytkownik ma możliwość zobaczenia jaki jest jego status w panelu użytkownika. Dodatkowo może wymieniać się informacjami z pracownikiem serwisu, który przyjąl zlecenie serwisowe do realizacji.

An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙